Training Telefonische communicatie

Naast directe trauma opvang en bedrijfsmaatschappelijk werk, is het geven van trainingen een belangrijke activiteit van Emergenz. Emergenz. geeft zowel basistrainingen als trainingen op maat. Bij specifieke behoeften van een opdrachtgever kan Emergenz. altijd een aangepast trainingstraject aanbieden.

Telefonische communicatie
Het voeren van een telefoongesprek vraagt bepaalde vaardigheden. Het gesprek moet immers geïnterpreteerd worden zonder ondersteuning van non-verbale communicatie en beeld, zoals gezichtsuitdrukkingen, handgebaren en houding.
Hierdoor kan gebrek aan begrip ontstaan, waardoor mogelijkerwijs verwarring en irritatie optreden. De training ‘Telefonische communicatie’ leert werknemers om vanuit hun functie (nog) beter te communiceren aan de telefoon. Bovendien leert men te allen tijde professioneel te blijven naar de klant, hoe moeilijk een gesprek ook kan zijn.

Opbouw van de training Telefonische communicatie
Elke training van Emergenz. bevat een evenwichtige mix van theorie en praktijk, zodat kennis optimaal wordt overgebracht en verankert. In het praktijkgedeelte staat de eigen houding en het gedrag van de cursist steeds centraal.

Inhoud van de training Telefonische communicatie
Telefonische communicatie vereist een hoge taalvaardigheid en inlevingsvermogen, zeker als het gaat om telefonische klachten of “lastige” klanten. Omdat zowel de beller (uw klant of cliënt) als uw werknemer baat hebben bij een prettig, effectief telefoongesprek, is de training ‘Telefonische communicatie’ van grote toegevoegde waarde. Na een korte introductie wordt het doel en de opzet van de module uitgelegd. De deelnemers krijgen informatie over telefonische communicatie met (lastige) klanten. Met behulp van een acteur maken wij de situatie zo realistisch mogelijk.
Onderwerpen van de training ‘Telefonische communicatie’ zijn onder meer: bewustwording van eigen houding en gedrag en de invloeden die hiervan uit gaan, feedbackregels, het voeren van de-escalerende gesprekken.

Resultaat van de training Telefonische communicatie
Na de training heeft de deelnemer inzicht in de achtergrond van telefonische communicatie. Hij/zij kan de invloed van houding en gedrag herkennen en hij/zij weet hoe ‘miscommunicatie’ ontstaat en wat het doet. De deelnemer is in staat methodes toe te passen om een gespannen situatie te de-escaleren en om de sociale veiligheid zoveel mogelijk te waarborgen.

Meer informatie
Geïnteresseerd in de training ‘Telefonische communicatie’?
Neem vrijblijvend contact op met Emergenz. om de mogelijkheden te bespreken.

Daarom Trainingen.

  • In-company trainingen met open inschrijving
  • Gericht op trainen van eigen houding en gedrag
  • Workshops
  • Kleine groepen
  • Betere communicatie

[caldera_form id=”CF5b1e8d0635936″]

Start typing and press Enter to search