Training Beter samenwerken door communicatie

Naast directe trauma opvang en bedrijfsmaatschappelijk werk, is het geven van trainingen een belangrijke activiteit van Emergenz. Emergenz. geeft zowel basistrainingen als trainingen op maat. Bij specifieke behoeften van een opdrachtgever kan Emergenz. altijd een aangepast trainingstraject aanbieden.

Beter samenwerken door communicatie
Als coachende manager gaat u een partnership met uw medewerkers aan. Dit betekent dat u aan een productieve en gezonde werkrelatie bouwt. Wederzijdse interesse, zelfbewustzijn, oprechtheid, transparantie en authenticiteit dragen bij aan een goede samenwerking.
Een manager beschikt over uiteenlopende kwaliteiten. Een heel belangrijke daarbij is zelfkennis. Wat observeer je, wat denk je, wat voel je en wat wil je? Door hier goed inzicht in te krijgen, leert een manager zich ook beter in een ander te verplaatsen, waardoor samenwerkingen verbeteren. En dat resulteert weer in een beter (bedrijfs)resultaat.

Opbouw van de training Beter samenwerken door communicatie
Elke training van Emergenz. bestaat uit een evenwichtige mix van theorie en praktijk voor het overbrengen en verankeren van kennis. In het praktijkgedeelte staat de eigen houding en het gedrag van de cursist steeds centraal.

Inhoud van de training Beter samenwerken door communicatie
Na een korte kennismaking wordt het doel en de opzet van de training uitgelegd. De deelnemers krijgen informatie over hoe beter te communiceren en samen te werken met hun medewerkers. Met behulp van een acteur worden realistische situaties nagespeeld. Tijdens de training komen niet de typische managementtechnieken en trucjes aan bod, maar staat u als persoon in uw functie van manager centraal. Ons motto is: het coachen van een team begint bij het beter coachen van jezelf. U leert vanuit uw functie beter te communiceren met uw medewerkers. Tevens leert de manager hoe hij omgaat met interpersoonlijke ‘ruis’, wat miscommunicatie doet en hoe hij een gespannen situatie kan de-escaleren. Tevens wordt getraind op goede feedbacktechnieken en communicatiestijlen. Tot slot komen aan bod: kenmerken van coachend leidinggeven, inter-persoonlijke troebelheid binnen de organisatie, houding en gedrag t.o.v. medewerkers en het voeren van stimulerende ( leer)gesprekken.

Resultaat van de training Beter samenwerken door communicatie
De deelnemer heeft na afloop van de training inzicht in zijn eigen functioneren als persoon in functie van manager (identiteit versus imago). Hij is in staat de eigen houding en gedrag te herkennen in relatie tot de communicatie en het samenwerken met medewerkers.

Meer informatie
Geïnteresseerd in de training ‘Beter samenwerken door communicatie’?
Neem vrijblijvend contact op met Emergenz. om de mogelijkheden te bespreken.

Daarom Trainingen.

  • In-company trainingen met open inschrijving
  • Gericht op trainen van eigen houding en gedrag
  • Workshops
  • Kleine groepen
  • Betere communicatie
[caldera_form id="CF5b1e8d0635936"]

[caldera_form id=”CF5b1e8d0635936″]

Typ uw zoektermen in. Druk op enter om te zoeken